måndag, mars 07, 2016

House of Cards säsong 4

Ikväll har jag påbörjat fjärde säsongen av House of Cards (2013). Tre avsnitt har jag hunnit med (varav ett såg under tiden jag promenerade mig svettig på gåbandet, heja mig) och jag måste säga att det börjar mycket mer lovande än vad tredje säsongen gjorde. Jag hade lite svårt att komma in i tredje och upplevde den som mest pratig och inte sådär väldigt spännande. Många trådar hit och dit som inte var riktigt lika spännande som tidigare säsongen. I fjärde är maktkampen tillbaka, intrigerandet är på topp men den här gången är det makarna Underwood som kämpar mot varandra, en inte helt enkel  sak att manövrera smidigt och osynligt då man är President resp First Lady av USA.


Utöver väldigt skickliga Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly med flera "ordinarie" så återfinns även Neve Campbell (från bl.a Scream) och Joel Kinnaman på rollistan den här säsongen. Den förstnämnda har hittills gjort en bra insats men den senare har jag inte sett än, vad jag vet i vart fall. Hans namn fanns med på första avsnittets intro men jag minns inte att jag såg till honom? Jag kan ha missat, oavsett så ser jag fram emot vad han kan tänkas få för spännande storyline.

Det största 'hotet' just nu är att säsongen ska ta slut alldeles för fort. Jag gissar att det dröjer lite tills femte (redan utlovade) trillar in på Netflix. Men jag hoppas att den här säsongen håller samma intensitet och spänning fram till slutet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också börjat kolla den säsongen på House of Cards. Du ligger ett avsnitt före dock. Läskigt och skickligt att se hur de intrigerar mot varandra men ser framemot varenda avsnitt.