söndag, mars 13, 2016

Söndag

Helgerna är ju på riktigt alldeles för korta? Imorgon är det vardag igen och då väntar en heldag chefsutbildning. Det är något som kommer att återkomma i hel- och halvdagar utspritt över hela det kommande året. Det ska absolut bli roligt och lärorikt, speciellt andra terminen där fokus ligger på ledarutveckling. Den första terminen tror jag att jag kommer att ha rätt mycket koll redan då kommunen som organisation ska vara åtminstone en del av kursen. Egentligen är det som tänkt att man ska genomgå utbildningen ganska tidigt i sitt chefsskap, men olika saker har legat i vägen för min del så det är först nu det blev.

Egentligen hade jag kanske just imorgon önskat en tyst dag på kontoret, lite osocialt sådär. Jag är fortsatt mycket i mitt eget huvud och grubblar och då är det lite svårt att få mer extroverta krav. Men det ska säkert funka bara jag väl är där. Jag brukar vara bra på att gå in i jobbrollen när så krävs, det är mest att det känns lite tungt innan.

Inga kommentarer: