lördag, februari 01, 2014

Lördag

Jag tror vi just bestämde oss för att inte fara till stan tidigare för att se invigningen av Kulturhuvudstadsåret. Vi är lite lata idag och inte så väldigt sugna på att slåss om parkering (vilket vi kanske får göra ändå) och trängas i kylan för att se själva invigningen. Och jag blev mest matt av att kolla lokaltidningen och inse att det är kronprinsessfamiljen som tycks stå i fokus hela långa dagen.

Men, jag ser då verkligen fram emot att se Klungan ikväll! Det ska bli kul, men jag vet egentligen inte alls vad jag har att vänta mig. Jag har hört väldigt lite om den här föreställningen.


1 kommentar:

Linda sa...

Såg lite på TV från invigningen. Kul med karln som är infryst :-)
Känner att det var på tok för länge sedan jag var i Ume sist.
Tror det var när jag ställde ut hunden för 10 år sedan..!