måndag, februari 24, 2014

HoC-cirkel

Nu har vi snart sett färdigt andra säsongen av House of Cards (2013) och jag säger bara; glöm bokcirklar, jag behöver en HoC-cirkel! Hur många kluriga och intressanta saker finns det inte att diskutera? Relationen mellan paret Underwood, tex. Märklig men intressant.
Och jag håller nog inte riktigt med de som säger att säsong 2 varit sämre än den första. Jag tycker de gått vidare och lyckats hålla intensiteten uppe. Just som jag börjar tycka att det är "för mycket Frank-medvind" tex, så händer något på den fronten. Bra balanserat! Jag tycker den håller sig på en klar 4/5 precis som förra säsongen.

Kevin Spacey med sin on-the-screen-hustru
Robin Wright (med den ruggigt snygga frisyren!)

Nackdelen med HoC just nu är väl mest att den tar tid från att se Oscarsfilmer. Men jag hinner det jag hinner. Det är väl åtminstone en fem, sex filmer till som jag gärna skulle vilja ha sett före galan. Vi får väl se vad jag hinner helt enkelt.

Inga kommentarer: