lördag, februari 15, 2014

Efter Valentin kommer Julia

Det blev en trött valentinkväll igår. Vi delade förvisso en ask lyxiga praliner efter middagen (hämtpizza, kanske inte så klassisk kärleksmiddag) mer än så blev det inte. Och det är ju i sanning en hittepå-dag som jag inte riktigt vet om jag tycker att vi har behov av. Den tycks mest bara plåga de som är 'ofrivilliga singlar' och då kan jag stå över.

M somnade på soffan redan strax efter klockan sju och det låg tre snarkande svanskattor i varsitt hörn av vardagsrummet medan jag kollade in finalen av På Spåret. Men det var mysigt, kärleksdag enligt kalendern eller inte; det var fredagskväll och jag kunde slappna av.

Ikväll har vi biljetter till bion, vi ska se The Monuments Men (2014) som känns som en rolig film inte alldeles olik Ocean-filmerna. Så det blir säkert bra. Vi får väl se om vi hittar nån plats på nån restaurang före eller om vi får fixa till nåt enkelt i lägenheten istället.

Trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: