lördag, mars 26, 2011

Initiativet kvar

Jag har inte hunnit följa så mycket av det som hänt på kongressens första dag i Malmö, men lite rubriker tycks de dock ha skapat. En stor fråga idag var Gudruns motion om namnbyte på partiet, en motion som en oenig styrelse stod bakom men som alltså inte gick igenom. Jag väntade mig nog inte heller det, men vad jag egentligen själv tycker i frågan är nog lite oklart. Jag tycker båda sidor har poänger och har svårt för att hålla kvar i saker av sentimentalitet. Samtidigt tycker jag inte att det presenterats något bra förslag på nytt namn. Förr eller senare kommer det nog att ändras, det tror jag trots allt.

Just nu räknas rösterna till valet av talespersoner och jag önskar riktigt mycket att jag var där och hjälpte till, min nästsista dag som valberedare i Fi.

Inga kommentarer: