onsdag, mars 16, 2011

Har USA slutat se på bra tv-serier?

Jag tror att någon är ute efter mig. Eller snarare min psykiska hälsa. Inget Parenthood förra veckan, inget denna vecka och inget nästa heller! Vad är det frågan om? Det här är inte okej.

I allmänhet har det varit skralt den sista tiden med nya avsnitt bland de tv-serier jag följer. TBBT bara varannan vecka, inget Modern Family på ett par veckor, samma sak gäller för HIMYM och min guilty pleasure-serie Desperate Housewives. Jag måste kanske utöka listan på aktiva serier något, alternativt ta tag i någon gammal som jag borde ha sett.

Men, ljuset i mörkret står oväntat Big Love för just nu. Som bekant har den inte stått i topp hos mig på ganska länge nu, men avsnitt 7 och 8 var riktigt spännande och även om avsnitt 9, som kom i måndags, inte riktigt höll samma klass så var det helt okej det med. De har lyckats med konststycket att återuppliva en serie som blev ointressant en hel säsong (4). Jag hoppas det håller hela vägen till målsnöret.

Inga kommentarer: