fredag, mars 25, 2011

Helg!

Ledig! Ända till söndag kväll. Känns skönt. Har visserligen bara jobbat två nätter men det känns ändå i kroppen lite.

De stressiga mornarna som blivit sliter lite, inte minst på ryggen. Det spelar som ingen roll hur mycket jag förberett och gjort undan, när det larmar på flera håll samtidigt och jag snabbt måste bedöma vem som just idag kan tänkas ha de mest respektive minst stadiga benen så känns det stressigt och jag får skynda mig igenom varje grej. "Du är grinig idag" sa en man när jag inte hade tid att diskutera vilken olja han skulle köpa till sin bil.
Mycket djur har det varit också inatt. Marie hade en dam på sin avdelning som prompt skulle ut och 'mjölka koen', Simon fick låtsasvittja 'råttjärnet' under en säng på sin och jag hade tydligen skeppsråttor som skulle elimineras på ett rum inne hos mig. Man ska ha många kompetenser...

Inga kommentarer: