måndag, mars 21, 2011

Bye bye Big Love

Big SPOILER-alert!


Så, was I right or was I right? Som tidigare bekräftat har jag alltid rätt. Så även idag. Och inte bara lite rätt i det här fallet, hela martyrskapet slog in. Goddamn! ("if you'll pardon the pun"*) Och lite geggigt blev det, med en läglig påsksöndag och allt, för att verkligen få med den religiösa symboliken så tydligt som det bara gick. Men jag är faktiskt väldigt nöjd ändå med det sista avsnittet av Big Love. Inte den bästa avslutningen jag sett men klart godkänd. Några frågor kvarstår, men inte de viktigaste. Vemodigt som alltid att se det sista av en serie man följt en längre tid (5 säsonger), men jag tror, som jag skrivit tidigare, inte att det fanns så mycket mer att tömma ur klanen Henrickson.

Det bästa av allt? Att den ursprungliga musiken spelades i slutet. Den 'nya' vinjetten kan ha varit den tråkigaste (och onödigt längsta) jag sett på länge.


*Citerat från vilka knasiga britter nyligen?

Inga kommentarer: