tisdag, mars 15, 2011

En dagledig låtsaskompis kanske?

Det är nästan morgon och jag är vaken trots att jag är ledig och får lov att sova. Jag var trött på kvällen men det gick över och sen gick bara tiden medan jag hade trevligt med de knasiga guildisarna över nätet. Och nu är klockan snart fyra på morgonen. Helt galet. Jag borde sova.

Jag har flytt stan för landsbygden och imorgon ska jag umgås med svansdjuren, städa lite och i övrigt ta det så lugnt jag bara kan. Kroppen är lite sliten och tycks säga ifrån. Jag har varit ganska yr de sista dagarna. I förrgår morse på jobbet snurrade det faktiskt till så att jag hamnade på golvet igen. Jag vet inte vad det där är, men det går säkert över om jag vilar upp mig lite. Och tittar ikapp på lite film och tv-serier som det inte funnits tid till. Lite trist att se själv kanske, men... Å andra sidan känner jag mig inte så där värst sugen på att fara iväg och vara social med någon heller. Jag vill nog helst dra runt hemma i slapparkläder och oborstat hår. Så får det bli.

Inga kommentarer: