lördag, mars 19, 2011

Lördag

Vaknar lite för tidigt igen med tanke på den sena timmen som blev igår. Möts av en blek tjej med trassligt hår och svullna ögon när jag passerar spegeln. Fancy. Jag skulle lagt mig tidigt igår, av flera skäl, inte hängt vid datorn hela natten. För sent för det nu.

Idag blir det en promenad in till stan och systembolaget. Ska sondera vinsidor på nätet först. Jag kan ju bara inte köpa samma gamla rödvin som alltid, hur tråkigt är inte det? Hur gott det än är. Jag får ta risken att bära hem blaskvin.

Men först plåstra om det j-igt onda skoskavet jag karmaliknande fått av att jag plockat fram mina somriga tygsneakers när vintern fortfarande inte gett sig. För så måste det väl vara, dålig karma?

2 kommentarer:

Nika sa...

Jag kör samma gamla rödvin. Gissa vilket?

Sara sa...

Hm....kan det vara Villa Puccini? Jag ska göra vad jag kan för att motstå frestelsen och istället kasta mig ut och testa något annat. Det du!