tisdag, mars 22, 2011

Är det vår snart?

Jag längtar till våren! Inte minst efter att ha läst det här. Nästan tre meter snö i år alltså, och tydligen inget ovanligt. Det känns som att det varit mer snö i år än året före, men inte. Något har i vart fall gjort att just den här vintern känts ovanligt lång, även för en vinterkramare som undertecknad. Jag kanske håller på att bli less vintern? Sex vintrar (eller är det sju?) i Norrland kanske har haft sin effekt?

Det där är nog bara de vanliga tankarna om förändring och förnyelse som tenderar att komma när våren skapar nytt landskap. Jag borde istället se till att skaffa mig gummistövlar så jag tar mig torrskodd genom allt smältvatten de närmaste veckorna.

2 kommentarer:

Korpen sa...

Jag är nog mest less på vintern för att den började i oktober...

Sara sa...

Ja, det är så sant. Den har känts väldigt lång, helt enkelt.