onsdag, november 28, 2007

Nyvaken

Nu är det verkligen vinter på riktigt här. Det var 14 minusgrader ute i morse när jag for hem efter jobbet och under natten var det ännu lägre. Kallt och snöigt. Ganska mysigt, jag gillar vintern. Skönt att få sitta inomhus och dricka te, tända ljus och läsa, spela elelr vad som faller en in. Inte fel.

Men idag har jag tusen saker som måste göras. Har inte skrivit på protokollet från i helgen än. Har inte hunnit då jag jobbat. Men ska ta tag i det ikväll. Är ganska trött och flummig i huvudet dock. Men det löser sig kanske. Natten till igår var en hemsk jobbnatt. Alla var verkligen uppe, de larmade hela natten, det bråkades både mellan boenden och med mig, och jag fick en på golvet så ssk fick tillkallas. Rörigt och stressigt. Men inatt gick det bättre. Sådär lagom lugnt iaf.

Borde fara och handla lite. Borde lista ut lite äventyr till mina tre uttråkade kissetjejer. Borde kanske ordna med hönsnät så att de kan gå ut på balkongen iaf. Tror de skulle vara ganska nöjda med det, det är ju kallt och snöigt, det har aldrig passat dem väl. Får fundera över hur jag ska fixa det.

Boring bloggdag, my friends.

Inga kommentarer: