fredag, november 09, 2007

Ledig ett tag

Ah, ledig! Skulle eg blivit ledig redan i onsdags morse, men så fick jag frågan om att hoppa in extra denna natten, vilket jag gjorde. Behöver pengarna, och så var det inte på min vanliga avdelning utan som resurs, dvs den som går utöver på samtliga avdelningar, och det är mycket trivsammare just nu. Jag är väldigt less på mitt jobb, och minsta omväxling är guld värt. Och det var en bra natt, lugn, men bra. Lagom rörelse, inga aggressionsutbrott, inget sånt. Skönt.

Visst är det helg nu? Känner mig lite dagavill. Oavsett är jag ledig och det känns bra. Jo, visst är det fars dag på söndag? Hm...fånig grej. Eller man kanske inte tycker det när man själv är förälder? Just nu tycker jag det iaf. Mest som en dålig påminnelse om relationer man inte har. Och så den stora kommersiella biten såklart, precis som med Halloween och jul. Det ska köpas saker.

Nej, jag ska vila mig en stund till och sen får jag återkomma.

Inga kommentarer: