söndag, april 29, 2007

Sara som the first lady?

Helgen snart över. Tillbaka på jobbet igen. 30-årsfest igår som väl löpte ok. Första timmarna fanns det med en 9-månaders isbrytare vid namn Doris som höll alla glada och engagerade. Sedan följde god mat och ganska trevligt umgänge. Inte jättekul sen att vara enda nyktra, speciellt inte då jag satt och lyssnade på en del jobbhistorier, hur lätt det varit att få jobb etc, och kunde konstatera att lägenheten verkade vara fylld av framgångsrika 30-something people.
Dagens höjdpunkt var nog ändå när Mattias och jag före festen skulle handla hallonsoda till mig på Konsum på Haga. Vid kassan kom en äldre man som just betalat fram till Mattias och förklarade hur lik Fredrik Reinfeldt han tyckte att han var... Hehe.. "Det tar jag inte som en komplimang" svarade han varpå mannen försökte förklara sig med att Reinfeldt allt är en ganska stark man, ibland iaf. När mannen hade gått sa tjejen i kassan lite tyst "Jag ser inte likheten om det är nån tröst". Humor.
Idag har jag annars mest bakat. Ett par långpannor mockarutor/kärleksmums/snoddas (kärt barn har många namn) till valborgsfirandet i byn imorgon. Åt ett par också så jag fick lite ont i magen. Är ganska mycket ägg i sånt och orkade inte hitta på ett eget recept. Har inte varit på humör riktigt idag igen. Lite bipolär numera tydligen.
Styrelsemöte till helgen, i Borlänge, och jag har inte alls gjort så mycket inför det som jag hade tänkt. Har inte hunnit med riktigt. Känns inte jättebra, men det kanske ordnar sig. Tre jobbnätter nu först på raken. Årsmöteshandlingarna ska vara klara till onsdag. Sen kanske.

Inga kommentarer: