fredag, april 13, 2007

Nattlig påringning

Jo, jag glömde ju nästan berätta! Något skumt och lite komiskt hände mig inatt! Jag låg vaken sent och såg, såklart, på film (A beautiful mind med gorgeous Paul Bettany, en underbar film by the way) så jag hade kanske bara sovit i en dryg halvtimma när telefonen ringde kl 03.15. Både Mattias och jag halvt studsade upp. Mattias svarade och kom sen in i sovrummet med telefonen i handen och sa "Det är någon där, men det låter bara konstigt, ingen svarar". Jag blir, of course, orolig och frågar vilket nummer som står på displayen. Han läser då upp Joakims hemnummer! Innan jag hittat min mobil och slagit hans mobilnummer hinner jag tänka tusen saker, inte minst funderar jag på varför han ringer just mig som bor 100 mil bort om det är en akut kris? En inte riktigt vaken Joakim svarar efter en stund och efter att först ha påstått att jag typ drömt allt medger han tveksamt att han nog ringt upp mig i sömnen. Luren låg fortfarande av bredvid sängen... Hur kul var inte det? Jag har somnat när jag pratat med folk i telefon (ring inte mig på förmiddagen efter en jobbnatt och förvänta er annat) men jag har då inte ringt någon i sömnen. Jag bara måste ringa och mobba honom för det senare idag.

Inga kommentarer: