onsdag, april 18, 2007

Vilse i min egen trädgård

Ser att min ena granne är ute och pysslar i sin trädgård. Jag borde nog också göra det. Det är ganska trivsamt och avslappnande. Men det är som att det tar emot att ta sig för av någon anledning. Men jag borde börja i tid i år. Förra året blev det som mest ingenting och jag var nästan rädd att grannarna skulle börja klaga, men all tid inkl semestern gick till valrörelsen med Fi. I år ska jag försöka göra bättring.

Grejen är att jag inte kan någonting alls om trädgårdar eller växter egentligen. Jag önskar att jag kunde. Undrar var/hur alla andra lär sig. Okej, grannen jag refererade till är utbildad örtterapeut och ska väl ha både intresse och kunskap om sådant så hennes trädgård kanske jag inte ska jämföra vår med, men ändå. Jag kommer inte ihåg vad saker jag planterat heter (de små skyltarna blåser ju bort!) och ibland vet jag ärligt talat inte vad som är sk. ogräs (som kan vara så vackert, paradoxalt nog?) och vad som är det jag betalat dyra pengar för. För det lärde jag mig när vi flyttade ut hit; du kan göra av med en mindre förmögenhet på lökar, plantor, frön och annat som ska vara i din trädgård. Odd.

Nä, stop wining and do some work, damn it!

Inga kommentarer: