söndag, april 08, 2007

Det dåliga samvetet

Låter ju som att jag inte gjort något vettigt av påskledigheten alls och plötsligt så satte det dåliga samvetet in. Men så kom jag på att jag har ju tex hjälpt till att sota lillstugans skorsten, rensat avloppet till handfatet i badrummet där det var stopp, lagat mat x flera, svarat på mejl, läst ifatt lite tidningar, vikt tvätt m.m. Idag har jag dessutom varit husmoderlig och gjort våfflor och kokat jordgubbssylt. Och varit iväg med sopsorteringen. Hm. Ja, helt slö har jag kanske inte varit. Måste verkligen bli av med det där dåliga samvetet jag alltid får/har för allt och inget. Undrar hur man blir det? Man kan ju alltid göra mer, jobba mer, städa mer, ägna mer tid åt folk etc. Det tar aldrig slut.

Såg i min kalender när jag kollade veckans planering att jag inte kommer att vara hemma en enda kväll i veckan förutom söndag. Bra planerat. Måndag och tisdag jobbar jag natt, onsdag har vi F!-möte, torsdag har jag styrelsemöte med byaföreningen med planering inför valborgsfestligheter etc, på fredag kväll åker jag iväg till Sthlm med nattåget för styrelsemöte där, lördag kväll åker jag tillbaka med nattåget och söndag ledig.
Fast då kommer jag nog sova en del. Tåget hem på lördag natt stannar i Vännäs kl 03.24 och sen är det tänkt att man ska invänta en buss kl 05.50 till Umeå. Men Mattias är snäll och hämtar mig i Vännäs istället. Har som ingen lust att sitta där mitt i natten i ett par timmar.

Jag tror att målet för i år måste bli att kunna flyga själv.

Nu ska vi göra tacos med qornfärs och marinerade qornbitar. Och se nån mer film. Det ni!

Inga kommentarer: