onsdag, april 18, 2007

"-Hey, Perry? I've got a cousin named Perry. Or, actually he isn't my real cousin and his name isn't Perry, it's Jeff."

Lite halvskröplig Sara idag. Har ont i halsen och känner mig lite trött och hängig. Igår hade jag major ont-i-magen-dag. Förmiddagen och kvällen var värst. Kändes som att jag hade svalt knivar eller nåt. Något bättre idag, men då startade jag min dag med ett glas samarin...

Det har varit några stressande dagar. Styrelsemötet i helgen med allt vad det innebär i stress inför en ny situation. Sen skulle det ut en rapport från mötet som jag och Helena ansvarade för. Själva rapporten var klar i söndags i stort sett, men sen skulle det synkas med andra saker och en hel massa andra personer i och utanför styrelsen skulle som in i det hela varpå det blev en ganska stressande situation då jag kände att allt blev lite omständigt och tog för lång tid. Men det är väl så innan man fått in en bra arbetsordning i en ny grupp. Jag tror att det är viktigt att flera har befogenhet och möjlighet att göra samma saker för att undvika att något blir upplåst på en enda. Så länge vi är en ideell förening måste det nog fungera så. Men det är på gång. Jag har stort förtroende för viljan i den nya styrelsen. Det känns verkligen som att det kan bli riktigt bra.
Iaf så blev slutresultatet inte helt och hållet det jag hoppats, vi hade gjort en html-baserad rapport med en del fiffiga funktioner men som tydligen inte gick att skicka via vårt centrala register. Så nu blev det en gammal god pdf-variant. Men det blir nog bra. Html-mejl är väl inte guds gåva till datoranvändarna oavsett... Ska fundera ut något annat. Tror att just den här rapporten blev ganska stor i mitt huvud eftersom det var mitt första uppdrag i styrelsen och jag verkligen ville att det skulle bli bra.

Snart är det årsmöte i Ume-gruppen också. Lite jobb att göra inför det med förslag till stadgeändringar, verksamhetsberättelse etc. Det är faktiskt roligt arbete (yes, I'm weired), men det tar lite tid i anspråk trots allt. Vi hade ett väldigt långt, bra fika-och-prata-möte igår i Ume-gruppen som gjorde mig än mer övertygad om vilket bra gäng det är jag umgås i. Vi är inte många, men vi är rätt tajta och har kul, och mitt liv skulle vara så mycket tråkigare utan dem. Så jag är tacksam så länge alla orkar.

Inga kommentarer: