söndag, april 29, 2007

Boktips

Måste tipsa om en bok också. Jag började ju i den på resan hem från förra styrelsemötet och till en början var den väl bra, men inte sådär hysteriskt bra. Men vid sidan 122 (av nästan 600) några dagar senare när jag hade tid att fortsätta kunde jag konstatera att jag började fastna rejält. Sista dagarna ville jag inget annat göra än sitta med näsan i boken. Jag vaknade tom kl 06 en morgon (vilket inte är jag riktigt...) och typ flög upp efter boken för att fortsätta... Nu är den klar i vart fall och den var så jättebra att jag köpte uppföljaren inbunden på stan igår. Har precis börjat i den nu och hoppas att den ska vara lika bra.
Boken är då såklart "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson, den första i en triologi som kallas för Milenniumserien.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sa ju det, ju. Du kunde ju annars lånat min(också inbundna)tvåa. Men man vill ju som ha den direkt. 30 maj kommer trean ut. Har börjat läsa Nessers "Man utan hund" jag, och känner att det kommer bli visst sug efter nästa, som just kommit ut. Fastnat i deckar-serie-träsket.....?

Sara sa...

Kanske det =) Fast jag har läst Nesser förut och inte riktigt gillat det. Fast det kanske bara var den boken. Kommer inte ihåg vad den hette...