onsdag, september 07, 2016

Lock-bestyr

Idag var jag hos frissan äntligen! Min gamla frisör började jobba efter sin föräldraledighet den här veckan så jag var så snabbt ute jag bara kunde och bokade in en tid för några veckor sen. Det var trevligt att vara i bekanta frisörhänder, så att säga. Hon bekräftade min egen upplevelse att håret blivit mer lockigt och med mer 'snygga' lockar än 'busiga', som hon sa. Frisören jag var hos sist tipsade mig om Moisture Kick-serien och jag vill ju tro att det är den som boostat mitt ostyriga hår. Jag vet inte vad det annars skulle vara.

Hursom är det nu några centimeter kortare, lite urklippt och lite tantigare (en bieffekt som kommer av allt fönande och puffande, helt enkelt, och som kanske upplevs mest av mig själv). Jag hoppas att det kommer kännas bra imorgon också.

Nåt bildbevis blir det inte just idag. Kanske om ett par dagar när jag fått kontroll över det nyklippta.

Inga kommentarer: