lördag, september 24, 2016

Höstlördag

Lördag på favoritplatsen med en favoritmugg
En hel helg utan planer. Skönt på många vis men också med en viss risk för en överdos av egentid. Inget problem i vanliga fall men ibland uppträder ett läge där jag inte har lust att vara själv men inte heller vill umgås med någon. Det är då man behöver de där personerna som man kan vara ensam med. Några sådana personer finns dock inte i sikte idag och jag har heller inte gjort någon större ansträngning att ändå hitta på nåt särskilt att göra. Jag tror jag nöjer mig med mig själv och två väldigt nöjda-över-att-matte-är-hemma-katter, som dock sover mest hela tiden.

Det är förstås inte så att jag inte har att göra. Gräsmattan behöver fortfarande klippas den där sista gången (så mycket att jag tom drömde att grannarna var ute efter mig inatt), jag behöver fixa till planteringen i pallkragarna jag inte fått klart och ställa in saker för hösten/vintern. Inne behövdes det dammsugas för länge sedan och jag kanske skulle bytt de där köksgardinerna jag köpte för ett halvår sedan...

Men jag tvättar i vart fall. Och ska nog plocka fram jobbdatorn och lägga in en schema jag inte hann men lovade fixa veckan som gick. Och möjligtvis ta en promenad i grådasket som är utanför. Söndag låter väl som en bra dag att städa och trädgårdsfixa på, inte sant?

Inga kommentarer: