torsdag, september 01, 2016

Torsdag

Hemma från en väldigt trevlig kväll med bästtjejerna efter jobbet. Lite strosande på avion, mat på Sen Street Food och så kaffe och deep stuff på konditori efteråt. Allt bara bra förutom att min mage gjorde sitt bästa för att påminna mig om att jag sedan tonåren inte fixar laktos särskilt bra.  Bra timing på väg hem i bilen inklusive akut magknip och nästan ett akut läge även i övrigt... Jag tycker ju att det funkar bättre nu än förr och därför gamblar jag lite ibland men en bakelse med grädde på, där gick definitivt gränsen. Sen spelar det nog in att jag har känningar av magkatarr också, eller i vart fall gör det inte saken bättre. Och magkatarr tre veckor efter semestern är ju för övrigt en rätt skraltig sak...

Imorgon väntar begravning på arbetstid. Inte något jag brukar gå på i jobbet men den här gången blir det ett undantag. Det är önskat så och då känns det ändå bra att gå. Det är över lag annars väldigt mycket på jobbet nu, lite som vanligt, men jag har inte riktigt lyckats nå toppfart än, känner jag. Nog har jag väl speed och effektivitet, bara inte riktigt vanlig "Sara-effektivitet", än. Det stör mig lite men det kommer väl.

Snart är det ändå helg, M kommer hem och det finns lite trevliga planer för helgen. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: