söndag, mars 09, 2014

Traderajungfru no more

Igår upptäckte jag Tradera. Inte så att jag inte visste om det tidigare, men jag har, av klok självbevarelsedrift antagligen, hållit mig ifrån det. Men så fick jag för mig att söka efter en diabildsprojektor och hittade såklart en jättefin. Inte en från 80- eller 90-talet vilket var tanken (som man kan ladda ett magasin i typ, en praktisk projektor) utan en betydligt äldre där man kan ladda två bilder åt gången. Jätte jättefin! För nästan inga pengar alls. Så Lil'sis visade mig the basics och så var jag igång.

Jag vann projektorn (som jag inte säkert vet om den funkar, men det var som inte riktigt poängen heller egentligen) och sen har det inte blivit fler saker, men ikväll missade jag två bevakningar som jag var jättetaggad på att vinna. Den ena för att jag kom på den max en minut för sent, och den andra för att jag råkade lägga ett för lågt bud och inte hann ändra innan tiden gick ut. 

Så nu har jag traderasorg för första gången.

Det här kommer inte att sluta bra.

1 kommentar:

Linda sa...

Välkommen till Tradera-träsket!