tisdag, mars 11, 2014

Hosta och bio (bästa kombinationen...)

Hostan vill då inte riktigt ge med sig, även om det var färre vakna stunder inatt än tidigare. Men det har gått bra att jobba. Förutom lite halvkraxig röst och ett par trötthetsdippar under dagarna så är jag i full fart igen. Så jag ska inte klaga. Nu är det istället andra kollegor som drabbats. Jag hoppas det slipper gå laget runt...

Ikväll har jag och låtsasmaken, samt Lil'sis och hennes pojkvän varit på förhandsvisning av biofilmen Saving Mr. Banks (2013). Den har Sverigepremiär till helgen och var absolut värd att se. Den handlar om hur Mary Poppins (1964) blev Walt Disney-film trots författarinnan P.L Travers motsträvighet. Hur sanningsenlig den är vet jag faktiskt inte, det återstår att grotta ner sig i (jag älskar ju sånt, ni vet). Ingen toppfilm kanske, men söt, varm och lite rolig. Både Emma Thompson och Tom Hanks gjorde fina rollprestationer och nu är jag väldigt sugen på att se Mary Poppins-filmen igen. Jag tror att jag såg den någon gång som väldigt ung, men jag minns den inte.

 Nu blir det ett Midsomer-avsnitt i sängen innan John Blund kommer på besök.

Inga kommentarer: