fredag, mars 07, 2014

HIMYM 9

Och när jag ändå är inne på tv-serier; är det fler än jag som har en feeling av att Ted (Josh Radnor) i den avslutande säsongen av den nu lite trötta serien How I Met Your Mother (2005) pratar om sina barns mor efter att hon dött? Att själva serien är nån slags hyllning till henne? Det slog mig häromdagen. Det ligger som nån slags mörk feeling över hela den sista säsongen som jag inte längre tror bara härrör till att det är den sista. Men jag kan ha fel. För om jag har rätt vore det väl ännu knasigare att det just nu spelas in (eller åtminstone planeras för) en How I Met Your Dad-serie? Och jag rätt så känns en del av reaktionerna som kommit från de "nutida barnen" lite märkliga kanske, vem skulle inte vilja veta mer om sin avlidna mamma liksom.

Ja, så jag vet inte om jag har rätt. Hursomhelst är denna den sista säsongen ganska ojämn, tycker jag. En väldigt lång transportsträcka med nästan lika många trista avsnitt som halvroliga.

Inga kommentarer: