fredag, mars 14, 2014

Tough love...och ost!

-Såg ni det jag skrev om föreläsningen i chatten?
-Mmm
-Men ingen av er svarade, var det för att jag inte svarat er så mycket sista tiden?
-Nädå. Det var bara inte intressant.

Hård men hjärtlig, så är jargongen när jag träffar mina bästa tjejer ute efter jobbet. And I love it! Enda problemet är väl att vi inte riktigt hinner ses så ofta som vi önskar. Men det kanske alltid är så med människor man gillar?
Vi var på Socialize igår och åt riktigt god mat i en väldigt mysig restaurangdel och blev nästan ivrigt uppassade (fast på ett sött sätt) hela kvällen vi satt där. Jag åt stekt ost och saltbakad kål toppat med äpple och en massa annat gott. Och sen äpple igen till efterrätt men då grillat och serverat till nån ishistoria och vaniljgrädde. Väldigt gott. Kan definitivt rekommendera alla Ume-bor ett besök! 

Det enda att klaga över var möjligtvis att vinet var lite väl snålt tilltaget. Å andra sidan var husets röda ett riktigt gott ekologisk vin så jag var ändå nöjd.

Lyx på en torsdag alltså!

Inga kommentarer: