lördag, mars 01, 2014

Mars

Låtsasmaken har insjuknat i influensan jag annars lyckats hålla mig på avstånd ifrån. Stackaren har badat i svett inatt och vandrat runt som ett fruset febermonster och snörvlat här idag, de stunder han varit uppe. Jag har varit trött och seg efter veckans arbete och passade på att göra så få varv som möjligt också, även då jag egentligen skulle ha städat och tvättat i helgen. Det får bli imorgon. Eller det måste bli imorgon, huset är verkligen i eländigt skick när det kommer till ordning och damm för tillfället.

Nä idag har jag varit uppassare, sällskapsdam, kattgosare och filmtittare mest hela dagen. Precis vad jag orkat och behövt, skulle jag vilja påstå. Inga måsten. Bara lugn och ro, med undantag för lite disk och matlagning förstås.

Jag hoppas dock att jag kommer kunna hålla mig frisk från sjukdomar, även om halsen känts lite trång det senaste dygnet. Jag har då inte tid att bli sjuk veckan som kommer, jobbkalendern är lite för fullspäckad för det.

1 kommentar:

Linda sa...

AKTA DIG!

Jag har aldrig varit så förkyld, så länge!