fredag, december 25, 2009

Slöa dagar

Julafton kom och gick i snabb takt. Lite matstress blev det på förmiddagen men sen blev det rätt lugnt och väldigt trevligt resten av dagen. Mycket god mat, julgodis, fika och annat så att magen stod i fyra hörn när vi väl kom hem framåt senkvällen. Med följde lillasyster så vi spenderade resten av kvällen med att se färdigt Sagan om De Två Tornen, äta lite mer julgodis (!), dricka te och ha det allmänt mysigt.

Idag har jag sovit länge, ätit lång brunch, fikat på stan och så skjutsat hem lillasyster igen. Tanken var att spendera kvällen i huset med katterna men väl där insåg M att han glömt sina nycklar hos mig i stan, och min uppsättning husnycklar är fortfarande kvar hos hans föräldrar sen helgen. Så det var bara att fara tillbaka igen. Men inget ont som inte har nåt gott med sig; nu blir det bio istället. Vi har biljetter till sista Salander och det ser jag fram emot. Jag hoppas på en lugn biosalong och en över förväntan bra film... Too much? Well. Man kan inte få allt.

Inga kommentarer: