söndag, december 06, 2009

Fikaförrådet på Böle

En liten del av godsaksbordet

Det blev en trevlig kväll igår. I vart fall var jag väldigt nöjd. Emma och Anna kom och åt bullar och godis, sen bakades det pepparkakor och gjordes tappra försök att tillverka chokladdoppade grisar i marsipan. De flesta hade nog inte kommit igenom Djurrättsalliansens kontroll, men det blev en del annat tjusigt. Och allt står i min kyl idag. Så skulle nån bli fikasugen är det bara att höra av sig och komma förbi.

Emma och Mattias spetsar marsipangrisar som doppas i choklad
(den uppmärksamme ser att det är dinosaurie-pepparkakor på plåten...)

Annars har jag haft en ganska seg dag idag. Det vankas jobbnatt ikväll så jag har inte gjort så många knop. Jag borde dock samla ihop allt mjöl som spritt ut sig över mitt kök... Hittills idag har jag mest undvikit köket i ren lättja.

Anna i pepparkakstagen

Men gårdagen var kul och jag hoppas på uppföljning även nästa år. På något vis blir även den tråkigaste lägenheten så mycket roligare när den fylls på med människor man tycker om.

Inga kommentarer: