måndag, december 14, 2009

Sömnstörningar är mitt mellannamn

Jag fick till sist avboka det jag hade att göra på eftermiddagen. Halv nio, strax efter att jag somnat, började någon borra korta sessioner med 20 sekunders mellanrum någonstans i huset. Ibland var det längre uppehåll, sådär att jag hann tänka att det nog var klart, men direkt jag gjorde det började det om igen. Vid elva var det lugnt igen och det fanns inte en chans att jag skulle orka kliva upp klockan ett sen.

Så dagen blev lite rubbad. Jag sov förbi klockan halv tre och vaknade först efter fyra. Inte riktigt vad jag tänkt mig kanske. Hoppas att jag ändå ramlar in i drömmen skapligt tidigt idag så att jag kan få lite julhandel utförd imorgon.

Nu ska jag fara förbi universitetet med middag till en överarbetande M. Jag borde ju ligga på plus hos tomten i år, inte sant?

Inga kommentarer: