tisdag, oktober 16, 2007

Frostbiten

Lugn natt på jobbet. Skönt, vi får hoppas på nåt liknande inatt då. Johan och jag såg Frostbiten, en svensk vampyrfilm. Visserligen så får man pausa ganska mycket när man ser på natten, men den var inte bra... Lite kul iofs, men bra..nja. Den utspelade sig i Norrbotten men jag tror att alla utom kanske en av ungdomarna talade Stockholmska... Det som var bäst var nog vissa av effekterna, när människor morfades till vampyrer. Det var lite koolt ibland. Men det kan ju inte ha varit meningen att den skulle vara läskig?

Man ska ju filma John Ajvide Lindqvists böcker nu, och den här filmen gör mig lite nervös över hur det kommer att bli. Kan det bli bra? Kan svenska filmare göra vampyrfilm? Eller zombiefilm för den delen? Hm...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag läser om vampyrer nu igen. "En vampyrs bekännelse(r?)" av Ann Rice. Nåt jag hittade i bokhyllan hemma som eg är Uffes från början. Rätt ok, tror att man sett en film nån gång för länge sen med Tom Cruise.

Sara sa...

Jo visst var det den med både Cruise och Pitt? Vill minnas det... Jag har inte läst Ajvides vampyrbok än. Måste göra det. Köpte den men förla den. Har hittat den igen så snart blir det vampyrer.