onsdag, maj 30, 2007

Trädgårdsarbete och semesterdrömmar

Det är lite smågrått och halvkyligt ute idag också. Det är lite tråkigt. Sommaren var ju här i helgen. Men det kanske blir fint till helgen igen, när jag jobbar. Har trots det varit ute och planterat lite frön i trädgårdslådorna som vi spikade ihop förra året. Som en variant på trädgårdsland när man inte riktigt vet vart ett sådant skulle vara. Vi har ju en superful betonggrej i trädgården, de förra ägarna skulle bygga nåt förråd eller så tror jag så grunden finns där. Men vi har inte haft tid och pengar (samtidigt) att bila och få någon att forsla bort det än. Sen är det ett perfekt ställe att ha trädgårdsland på.

Snart snart är det semester. Den 13 juni går jg av sista passet på morgonen. Ska bli väldigt skönt. Tyvärr brukar fyra veckor gå ganska fort. Om jag får önska något mer än att åka på Trästocksfestivalen så skulle jag vilja besöka den nya Buddhisttemplet i Fredrika. Jag tror att det ska stå färdigt nu till sommaren. Det skulle vara spännande.

Inga kommentarer: