torsdag, maj 24, 2007

Pirates, inte bara för 11-åringar

Vi såg ju sista (?)Pirates-filmen på bio igår. Väldigt trevligt. Jag gillar bio, även om jag tycker att 105 spänn är i mesta laget. Den var i vart fall bra, spännande och rolig. Även om Fredrik Strage tycker den passar bäst för 11-åringar. Det tycker inte jag. Bra rollprestationer, Depp är fortfarande klockren som Jack Sparrow, och 2 timmar och 48 minuter gick faktiskt undan. Visst, det är en del twistar som jag i vart fall inte till en början hängde med på, men det gör som ingenting, det reder ut sig. Gillade ni de tidigare två, så gå och se den här också. På bio, den gör sig nog bäst där.

Före filmen åt vi pizza i stan, fick lite tid över och gick och drack te på Schmäck innan vi gick till bion där vi köpte dricka och popcorn. Allt som allt kan jag säga att visst, jag var okej när filmen började, men max en halvtimme in i filmen var jag så kissnödig att det riskerade att rinna ut ur öronen. Och jag kunde inte förmå mig att få halva min rad att resa sig för min skull. Och det var liksom aldrig läge i filmen, den gick på i en sån fart och jag ville inte missa något. Så efter knappt tre timmar...ja vad ska man säga? Tur man inte är inkontinent... Så ska ni se Pirates, kissa först, det är dagens tips från Sara.

Inga kommentarer: