söndag, maj 20, 2007

Krasch

Lite småirriterad idag. På saker som borde ha löst sig men inte har det, på att livet inte bara flyter på och är trivsamt, men mest av allt på att min dator inte vill det jag vill att den ska. Fungera, tex. Den tappar nätet, den låser sig, tappar ikoner m.m. Jag blir så less. Och tyvärr är jag ganska beroende av den. Både för att jobba, att ha kontakt med människor, och av rena nöjesskäl. Och nu fungerar den inte riktigt. Den har varit okej ett par dagar, men så när jag fick lust på att spela musik idag och ladda upp ny musik på ipoden så blev den ledsen igen. Hårdvarukrångel, tydligen. Det inbyggda nätverkskortet gick ju sänder för ett par veckor sedan, nu är det något mer.

Så nu har jag fått beställa en ny helt enkelt. Jag kan ju inte ha det såhär, hur mycket det än kommer att svida i plånboken. Och den här gången är läget sådant att det kommer att svida lite varje månad i 36 månader... Inte ens troligt att datorn kommer att vara så länge. Jag tror och hoppas ändå att jag har köpt en som är mer hållbar, både hårdvarumässigt och i chassit.

Lite spännande ändå, min första alldeles superegna laptop! Tidigare har jag tagit över de som Mattias har ledsnat på (vilket han gör med max ett års intervall, mycket pga hans jobb såklart). Nu blir den min från början. Hm..jag låter som MUF:s gamla ramsa: "Jag älskar att äga". Illa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är dig väl unt med en ny dator! Du har hela din tillvaro vid den ju! Spännande blir det att se om du sätter massa klistermärken på den med;-)
Förresten; såg dina Eddi Izzard-klipp idag. Han är ju fan kul! Har sett honom tidigare nån gång på tv:n men inte riktigt engagerat mig. Bra humor.

Sara sa...

Hm...kanske jag gör... Jag gillar min "geek girl" :)

Ja, visst är han lite underbar? Lägger kanske upp mer senare...