onsdag, maj 09, 2007

Min bloggläsartid fortsätter att föröka sig...

Tänk vad man missar ibland när man för enkelhetens skull väljer att läsa bloggar via en rss-grejs! Idag spanade jag in Helle Kleins blogg på sin ursprungssida och dök ner i hennes blogglänkar. Jag fann bloggande människor jag faktiskt en gång känt mer eller mindre personligen, och jag fann en rad olika intressanta bloggar som jag rullat runt i en stund.

En av de varmaste bloggarna jag fann var såklart Jonas Gardells dagbok. Jag läste en del av hans böcker och såg hans uppträdanden (på tv/dvd, det var alltid slutsålt i Örebro), men på något sätt försvann han i hela den här dödsångest-reboundperioden som var, eftersom jag helt enkelt inte klarade av hans klarsynthet och filosoferande. Iaf så skriver han dagbok på sin sida. Ömsom känslomässigt, ömsom vasst och politiskt. Bara måste citera ett inlägg från den 2 maj i år:

"Är det inte skönt nu efter så många år av socialdemokratiskt vanstyre att Fredrik och Filippa äntligen har tagit över.
Jag tycker Fredrik och Filippa redan på kort tid lyckats utföra en mängd viktiga saker.
De har tagit bort förmögenhetskatten, fastighetskatten och sänkt inkomstskatten, inte sant, och det vill jag bara tala om har sparat en massa pengar för min make och mig – som tråkiga, trista fattiga människor får betala, och det gör ju inte oss nånting, för vi känner ju inte dem."

Läs hela inlägget, det fortsätter att vara lika elakt, om inte mer...

Inga kommentarer: