måndag, maj 07, 2007

Sköna maj...

Styrelsemöte i helgen som var alltså. I Dalarna. Mycket trevligt. Ska erkänna att jag var lite halvt sugen bara när jag for. Mest pga att jag inte kände mig förberedd eller hade hunnit göra allt jag hade tänkt mig, men det släppte efter ett tag. Det är ett väldigt trivsamt gäng; bra variation mellan allvar och lättsamhet.

Förutom att magen kajkade ihop totalt första dagen så förflöt allt som det skulle. Lite småstressigt på vissa punkter som vanligt, men vi kom igenom det vi skulle och lyckades nog lägga på samtliga lite extra arbete och ansvar =) Snart sommar och även om det inte är valrörelse som planeras så börjar arrangemangen som vi och andra vill att Fi ska delta i läggas på hög. Det ska bli kul och jag hoppas att jag kommer ha möjlighet att delta i en hel del. Samtidigt måste vi komma någonstans med husrenoveringen (hur länge kan man bo i ett byggprojekt utan att få krupp?) och så börjar arbetet med att gräva fiber till resten av byn i augusti. Så semester...nja, not so much.

Apropå magen så måste jag nog börja bli lite snäll med mig själv snart. Jag äter dåligt, stressar upp mig, fuskar med äggallergin och latosintoleransen (brukar inte ens säga att jag är det när jag är iväg, det blir så krångligt då..) och är allmänt osnäll mot magen. Inte undra på att den utlyser blockad med jämna mellanrum.

Här hemma har det varit begravning under helgen. Den lukt jag reagerat på vid mitt morgon-te-drickar-ställe på altantrappen visade sig komma ifrån en liten ihopkurad död rävunge. Den hade troligen gått under altanen och lagt sig där och frusit ihjäl eller något annat i vintras. Sorgligt. Mattias begravde den i en glänta en bit bort i skogen.

Annars är väl allt som vanligt. Smilla surar för att jag varit borta, världen fylls på av stränga högerpolitiker och det regnar och är småkyligt ute. Ja, ungefär som vanligt då.

Inga kommentarer: