fredag, maj 25, 2007

Sol, Stieg Larsson och svensexa

Vaknade tidigt imorse av att regnet öste ner. Tänkte för en sekund att det var synd på den svensexa som Mattias är med och arrangerar idag och som till stor del skulle äga rum ute. Men när det var dags att vakna så sken solen försiktigt och under dagen har det varit riktig sommarvärme. Ganska skönt. Nu bränner det lite om kinderna. Jag promenerade en timme mitt på eftermiddagen idag när jag skulle ta mig till E4:an och åka buss till stan.

Var inne och hämtade bilen. Ska hämta hem Mattias inatt från festligheterna och då kan det ju vara bra att ha bil... Passade på att kika lite på den alldeles för folktäta marknad som äger rum i Umeå just nu, men konstaterade snart att det mest var samma sak överallt, och väldigt lite av intresse. Gick till Åhléns istället och köpte bok tre av Stieg Larssons Milennium-serie. Spännande! Vill egentligen inte börja läsa för att jag inte vill att den ska ta slut. Det är ledsamt att läsa att Stieg Larsson hade planerat totalt tio böcker i serien och inte riktigt egentligen hann avsluta den tredje. Men det sägs iaf att det finns ett utkast till bok fyra och att sambon skulle kunna slutföra den om bara striden om rättigheterna upphör. Mycket ledsamt.

Har lite ont i huvudet. Borde kanske lägga mig en stund innan jag ska hämta hem mannen från stan. Imorgon är det flyer-utdelning på stan för Fi:s räkning och sen fikaträff. Ser mest fram emot det senare såklart... Är inget fan av flyerdelning alls.

Nä, tedrickning på altantrappen nu! Det är en väldigt skön kväll.

Inga kommentarer: