onsdag, augusti 16, 2006

Raining...

..it is and a lot! Den förut så gula gräsmattan lyser lite röd av någon anledning. Kanske av tacksamhet.

Var inne i stan idag och strulade runt med polisen (hihi). Skulle söka tillstånd för valplakat men de visste inte hur man sökte för flera kommuner samtidigt och istället för att vara serviceminded och ringa sin kollega i Robertsfors fick jag bege mig ut igen och göra det. Såg när jag kom tillbaka att de ju hade en besökstelefon som man nog fick låna eller betala för men jaja. Tycker ändå att de borde ha ringt själva. Iaf så när jag skulle åka tillbaka hem, bege mig ut på E4:an så öppnade sig himlen. Rejält. Ni vet så där så man inte ens ser vägen knappt trots highspeed på torkisarna. Så jag åkte till Barnens hus istället en sväng. Letar fortfarane efter fler refiller till min söta knappmaskin.


Visst är den söt? Ser ut som om den kunde göra tuggigum. Men det kan den inte.
Anyway så fanns det fortfarande inga inne, osäkert om de skulle komma tillbaka. Damn. Hittade en ganska söt liknande apparat som jag tror hette Cello eller Cella, som kunde göra klistermärken på ungefär samma magiska sätt. Spännande... Vill ha lite kanske...
Det fortsatte dock hällregna så jag satte mig på fiket och åt frukost och läste en ny tidning, family living, tror jag den hette. Hade en massa hemma hos-reportage hos folk som bor som om de faktiskt bodde i en IKEA-butik eller i en inredningstidning... Läskigt tycker jag. Vill man ha det så egentligen? Barnen får leka ute med kottar eftersom leksakerna är så exklusiva och perfekt placerade på den lilla teak-hyllan i barnkammaren (där de inte heller får sova eftersom överkastet är handknypplat av en blind nunna i Tibet) typ... Ja jag vet inte. Läste om familjen Parnevik (golf-snubben ni vet) som ville leva ungfär som vanliga människor. De hade fyra barn, hustrun var hemmafru och så har de två barnflickor... Yeah. För att få det lite som vanliga människor reser de varje år från deras lyxsvit någonstans (med egen biosalong, varsin toa till föräldrarna i sovrummet som var på 300 kvadrat!!!) till Stockholm där de har ett radhus och där barnen kan cykla! Underbart.

Läste att SSU i Umeå hade tjuvstartat med sina valplakat (det är tänkt att börja den 20e) redan och dessutom helt saknar tillstånd för det. Smart, tänkte jag först innan jag insåg att det inte var ett pr-trick. De trodde bara att deras organisation gick under sossarnas organisations tillstånd. De hade kunnat ro hem lite gratis pr på naiviteten där tror jag om man inte i slutet uttalat sig: "-Men skulle vi följa alla lagar och kommunala förordningar som finns skulle vi knappt få bedriva någon valrörelse alls. Vårt uppdrag är att höja valtemperaturen, och det har vi gjort". Smart.

Ska till jobbet strax. Undrar om det är ärför jag är så edgy. Säger uppenbart fel saker hela tiden så att irritationen sprider sig i huset. Gott. Har haft en sovstund med alla kissarna nu dock så det känns lite bättre... Regn=sova, som om det vore inprogrammerat i kisse-generna.

Inga kommentarer: