söndag, augusti 06, 2006

Födelsedag no 28

Jag fyllde år igår. 28. Närmare 30 än 25 nu. Lite läskigt, men iaf. Jag fick en trädgårdsbok och en lysrörslampa (till det blivande fotorummet som byggs). Gissar att det ger en hel del vuxenpoäng. Mattias present räddade mig dock lite undan den värsta åldersnojjan, jag fick två säsonger av Scrubs på dvd.

Jag bakade en ganska tjusig tårta faktiskt, men glömde i stressen att fota den...typiskt. Mattias familj var de som kom. Hans föräldrar och hans äldsta syster och delar av hennes familj (sambo och två av tre halvvuxna barn) var de som kom. Joakim ringde, hans syster Cicci likaså. Lillebror Tobias och storasyster Kicki, samt en kompis från förr; Camilla ringde. Väldigt trevligt. Andra lillebrodern fick jag påminna via sms först framåt kvällen =)

Och så mamma då. Hon skickade ett kort grattis på sms. Thanks. Hon har varit iväg på nån slags semester överallt i tre veckor nu med den nya mannen hon träffade i maj/juni. Rest runt söderöver hos mina förvånade syskon. När Mattias syster, som bor alldeles nära mamma några mil härifrån, kom till oss igår sa hon "Jag hörde att din mamma hade förlovat sig!". Ehh..va? I juni visade det sig. Jag hade ingen aning. Kändes inte särskilt kul. Jag är väl den av hennes 5 vuxna barn som har försvarat henne, ställt upp på henne osv i evighet och försökt ha en bra relation till henne. Och så visste jag inte ens det. Kollade med mina syskon och de tre jag pratade med hade ingen aning heller.

Det störde min dag igår ganska mycket. Blev jättebesviken. Vi skulle åkt iväg på en folkmusikfestival och ätit middag med M:s syster igår kväll men jag hade helt enkelt ingen ork eller lust. Så Mattias drog med mig till Tullgården här i byn istället (sa att vi skulle gå en promenad och så vips var vi där istället...), ett Gästgiveri som är jättefint. Det var egentligen fullbokat igår kväll, men vi fick ett bord ändå. Så vi satt på uteserveringen och åt god mat, drack vin och lyssnade på trubaduren som var där. Väldigt mysigt. Och så fick jag min favorit; päronkonjak efter maten.

Jo, fick presenter av kissarna med såklart. Mina hade med sig en fågel in (som Mattias nog lyckades rädda livet på), Rosa kom med en död näbbmus i munnen och Smilla, ja jag tror bestämt att hon sjöng för mig. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, vilken födelsedag! Jag tycker du är värd nåt bättre, faktiskt. Ta en till födelsedag, vettja. En lyckad en. Kanske på lördag?? kram