tisdag, augusti 08, 2006

Filmtajm

Okej det finns hopp om livet och om kvällspresskvallerblaskorna. Oskar blev lite emotsagd. Se även Sleepless eminenta bloggande i ämnet igår.

Samtidigt vill jag ändå påstå att det kanske inte är alldeles dumt att människor med skumma idéer får plats. Problemet är väl att de brukar få stå oemotsagda. Jag menar hur många yngre (killar) har tänkt samma tanke? "Fan vad bra det vore om man fick se porr på lektionstid, man lär sig bättre av det än av biologiläraren ju". Säkert. Inte för att jag är övertygad om att de får en annan åsikt nu efter uppföljningsartikeln, men kanske får det någon att tänka.

Precis på samma sätt tycker jag det är bra att vi har ett system som möjliggör för Linda Rosing att starta sitt "unika" parti.

Det som imponerar lite är, om man återgår till porrfilmsdiskussionen, att så många verkar tro att det är på riktigt. Inte många skulle väl tro att "Die hard" eller någon annan actionfilm är på riktigt? Eller att kärlek är som "När Harry mötte Sally"? Men porrfilm, det är då inte underhållning, det är på riktigt. Regissören och manusförfattarna, de finns bara för att man måste ha såna när man gör film....antar jag?

På tal om film så hyrde vi den nya filmversionen av Stolthet och fördom. Tror att det var Mattias första kostymfilm där ingenting sägs rakt ut utan man får gissa sig till...etc. Efter någon timme och Lizzie åter igen stötte bort Mr Darcy som hon egentligen "älskar" (trots att hon knappt tagit i honom och långt ifrån kollat upp hans hångel-skills) suckade han bredvid och frågade om det skulle fortsätta såhär i flera timmar till.... Haha. Jag borde kanske inte gilla det heller, men jag gör nog det. När jag är på rätt humör. Om jag ska tycka något om filmen i övrigt så måste jag nog säga att jag gillar den tidigare (filmatiseringen eller om det var en serie?) versionen bättre.

Inga kommentarer: