söndag, augusti 20, 2006

Geography for the mad

Jag är fan less på att stressa nu.

Hade lite skojigt i fredags i alla fall. Vår Emma som ska flytta till Härnösand skulle partajas av lite. God mat på Lottas krog, rätt många drinkar (för Saras del iaf, fast det måste varit nåt fel på dem; fem (?) stycken och hon var inte så alldeles onykter som man skulle kunna ha förväntat sig genom erfarenhet) och en del rump-shakande på O'leary's skapade en helt okej kväll. Det nämnda stället var väl inte det bästa jag varit på direkt. Åldern var tveksamt kring 20 (ålderstecken no 1; 18-20-åringar upplevs som 16...), DJ:n måste varit den sämsta jag någonsin upplevt (taskiga övergångar som togs om ibland, ett skorrande oljud vid vissa, otakt vid andra, fadade bort ena högtalarsidan stundtals...my God!) även om han själv verkade vara väldigt nöjd, och som lite...sportigt (är ju en sportbar iofs). Men sällskapet var gott och jag hade rätt kul. Sex tjejer och så Mattias (=styrelsen i fi Umeå), som såg lite plågad ut när vår goda vän Boten Anna spelades...

Val"stuge"premiär igår. Vi och Junilistan har partytält. Samtliga andra har nästan identiska valstugor. Gick bra i alla fall. Kommer nog att gå bra. Är ganska trevligt att prata med folk och framför allt att titta på folk. Oväntade typer av människor kommer fram, oväntat många är väldigt intresserade och plågsamt många undrar varför vi inte ställer upp lokalt. Imorgon kommer Göran Hägglund till våra stuggrannar Kd, så vi ska rikta in vårt affischarbete på föräldraförsäkring och hbt-frågor. Spännande...

Söndag idag. Mina söndagar tenderar att bli stresshöjdpunkten i veckan numera. Ingen vilodag här inte. Idag har vi jagat spraylim (förgäves), haft strömavbrott i byn i några timmar vilket resulterade i en kaputt router och no internet, köpt nya däck till silverbilen (det bara går inte att bara ha en bil längre av många skäl) och då även upptäckt att "min" bil var enbart några kilometers körande ifrån punktering... Den vänlige däckmannen (han var väldigt snäll, han ordnade däck kl 17 en söndag..) sa innan vi åkte att "det kommer att bli fler punkteringar på den där bilen innan vinterdäcken kommer på" vilket självklart plockade fram Saras gamla åka-bil-ångest som hon så gott som kommit över de sista två åren. Thanks. Feels great.

Imorgon jobb igen. Känns okul. Känns än mindre kul att konstatera att djurens rätt troligen har kallat de intressanta aspiranterna för tjänsten jag sökte vid det här laget. Jag kommer aldrig få nåt annat jobb. Kanske ska göra som jag fick tips om på jobbet; läsa in undersköterskeutbildningen och försöka få jobb på sjukhuset åtminstone.

Till sist kan jag konstatera att folk söder om Dalälven inte tycks förstå att Luleå inte ligger nästgårds med Umeå (skiljer ca 40 mil), att det inte är "en sväng med bilen" till Sundsvall (30 mil söderut härifrån) och att det är mer än 30 mil till Stockholm (snarare sisådär 70+). Fler såna telefonsamtal och min hjärna sprängs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas att du får ett nytt jobb den 17/9. Om inte annat ska jag fixa ett nytt åt dig när jag blir chef.... någonstans... någon gång...