torsdag, februari 04, 2016

Gammkroppen

Jag som har lovordat att det känts så väldigt mycket ljusare ute senaste veckan är trots det tröttare igen. Ungefär som i oktober, november när det kändes som att kroppen var halvvägs i ide. Sen började jag ta D-vitamin dagligen och fick som för mig att jag blev piggare, fick lättare att vakna på morgonen etc. Placeboeffekt eller inte, det funkade. Men de senaste två veckorna har jag alltså varit redo för att krypa ner i björnidet igen. 

Kan man reagera tvärtom på ljuset? Jag vill som minnas att jag läst det nånstans.

Dessutom har jag ondare rygg/nacke än på väldigt länge. Idag låg jag i kramp i korsryggen i nästan en timme i tandläkarstolen innan jag till sist fick be studenterna som jobbade på min avbitna tand att höja stolen en aning (jag trodde inte det skulle hjälpa först). Vansinnigt jobbigt, men det tog fokus från själva tandgrejandet. 
Igår hade jag ont när jag rörde lätt på muskelfästet just nedanför örat rent av. Som att hela överkroppen är nåt slags spänningsläge. Jag tror förstås att det är tecken på nåt allvarligt, men egentligen är det väl bara så att jag är i behov av en rejäl omgång massage (läskigt) och lite avslappning i allmänhet.

Inte meningen att gnälla egentligen, jag har det bra. Jag har bara inte riktigt kroppen med mig hela tiden, så kan vi väl säga. Men imorgon är det helg, hörrni!

Inga kommentarer: