lördag, februari 06, 2016

Soft lördag

Idag har det snöat på tvärsan här. Jag har bara varit ute en kort stund då vi for till affären i Bygdeå. I övrigt har jag hållit mig inne; lagat lunch och bakat fikabröd och i allmänhet chillat lite. Jag sov lite halvdåligt inatt så jag har hunnit med en tantlur också på eftermiddagen. Det var länge sedan sist, känns det som.

M är hemma för helgen och det är mysigt. Idag har han förvisso mest spenderat tiden med sin far och nu ligger han och snarkar i sängen, vilket jag gärna låter honom göra. Vi borde väl ha börjat med middagen nu men det får bli när det blir. Ikväll är väl tanken middag framför tv:n och någon film, och det känns verkligen som en helt okej plan. Få vara nära i soffan en stund, något efterlängtat.

Då kan det blåsa och snöa bäst det vill utanför. Hoppas ni har en fin helg!

Inga kommentarer: