torsdag, april 17, 2014

Twihard... (not reallly)

Måste erkänna att jag gottar mig lite år att TV6 visar Twilightfilmerna ett antal kvällar i rad just nu. As we speak sitter jag och kikar på tredje filmen, Eclipse (2010) och jag såg nummer två New Moon (2009) igår. Från och med den här tredje filmen börjar det ju faktiskt bli lite snyggare. Både vad gäller foto, effekter och sminkning. De två första filmerna är ganska eländiga på den punkten måste jag säga. Jag vill minnas att de avslutande två filmerna var riktigt bra, men det återstår väl att se om jag har rätt. Jag har inte sett om dem sen de gick på bio.


Och ja, jag förstår alla saker som ses som dåliga med både böckerna och filmerna men det är ändå något som gör att jag har svårt att stå emot. Jag tycker nog inte heller att de är mer sexistiska än vad andra Hollywood-filmer är, det är ju annars en vanlig åsikt, och det finns fler filmer som inte följer vad som brukar anses som de ursprungliga vampyr-reglerna. Jag menar hallå, The Walking Dead ändrade zombiereglerna från en säsong till en annan, var är hatkampanjerna mot det? 
Nä, man får ta dem för vad de är, och jag råkar tycka att böckerna och till viss del filmerna är rätt så spännande.

Inga kommentarer: