lördag, april 26, 2014

Lördag!

Den här veckan gick ju rekordfort. Veckor med röda dagar snurrar till det i mitt huvud. Nästa vecka blir väl likadant. Fast lyxigt förstås att få vara ledig, det har jag fortfarande inte riktigt vant mig vid. Det där att jobba obekväma tider och att vara ledig ibland mitt i veckan har satt sina spår. Till viss del saknar jag det, till stor del är det skönt. Lite ekorrfeeling att alla veckor ser likadana ut tidsmässigt, men samtidigt skönt att inte behöva jobba när "alla andra" är lediga. Att kunna ha lite rutiner.

I eftermiddag/ikväll har vi hängt med Simon och Philip och jag fick lova den förstnämnda att använda en del av min intjänade flex till att ta ledigt någon dag eller halvdag för att ha en vardag tillsammans "som förr". När vi jobbade natt ihop under ett antal år ägnade vi rätt ofta även lediga vardagar tillsammans. Vi umgicks en väldig massa timmar per vecka ihop, i snitt ca 30 bara under arbetstid, och ledsnade i stort sett aldrig märkligt nog. Idag blir det betydligt färre, vi ses kanske varannan vecka eller så och då som oftast på helgerna och oftast tillsammans med andra (trevliga) människor. Lite trist på ett sätt, jag saknar det gamla lite faktiskt.

Men dagen har varit trevlig. Förutom kompishänget i solen på Simons balkong så hann vi äta lunch på stan med Lil'sis, fynda lite på Mekonomens rea samt storstäda bilen. Stor förändring blev det, vi har varit dåliga på att hålla den ren under vinterhalvåret. M hittade min 'försvunna' armbandsklocka som jag trodde att jag bivit bestulen på (har letat som en tok överallt!) och jag blev så glad att jag blev tårögd över fyndet!

Så ja, bra lördag! Med sol, goda vänner och återfunna ögonstenar.

Inga kommentarer: