söndag, april 27, 2014

Social söndag

Oj sicken dag det blev. Jag skulle behöva en hel helg till för att vila upp mig på... Det blev först något av en städdag och sällskapet var kanske inte riktigt på sitt bästa städhumör. Jag inbillar mig att det då inte är alldeles roligt/enkelt att städa med undertecknad som blir något manisk när hon väl får upp styrfart. Så ja, inte helt stötfritt idag. Men städat blev det, även om det här huset aldrig känns riktigt fint och städat pga alla saker som inte har en plats pga alla tusen projekt som är på gång samtidigt (ja jag är lite less men det går över, snart är vi igång igen och det är jag multitaggad inför!). Men skönt som attan att få lite ordning och lite renare. Det gjorde vi bra!

Vi har haft M:s syster och systerson på besök här en stund i eftermiddag, och under tiden de var här dök plötsligt och oväntat Simon och Philip upp på spontanbesök. De, precis som min kollega och hennes man förra sommaren, hyste ett märkligt intresse för att flytta in i det gamla huset som står i fårhagen mittemot vårt på andra sidan vägen. Tja, inget vore väl roligare än om det flyttade hit lite trevligt folk vi redan känner och gillar att umgås med, men jag skulle nog välja ett annat hus... Kul att de gillade byn i vart fall. Och roligt med besök även om alla kom på en och samma gång. Ser fram emot mer sånt i sommar.

Populärt fårhus, här i vinterdräkt

Inga kommentarer: