söndag, april 06, 2014

Efterlyses: vårvärme

Jag vill förresten minnas att jag såg på nyheterna att det skulle bli varmt och fint väder här uppe nu i helgen, men se det har lyst med sin frånvaro. Plusgrader är det förstås men inte särskilt många och någon sol har jag då inte sett, bara gråa moln. Jag hade annars tänkt vara ute i trädgården lite och hjälpa till att lyfta fram vårblommorna som jag ser knoppas i rabatterna under det gamla vissna från i fjol.

Å andra sidan är det mycket värt bara att det ljusnat så pass ute. Kvällsmörkret kommer allt senare så det börjar finnas all möjlighet att hinna göra saker utomhus efter jobbet nu. Det känns riktigt bra. Snart lär väl värmen också komma.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag stod ute på en kolonilott och målade pallkragar i snålblåst igår. Hade också gått på myten om vår, värme och sol.
Sen stod jag i en riktigt varm dusch.

Sara sa...

Skam den som ger sig :)