fredag, april 04, 2014

Hemma bäst

Så kan jag pricka av konferensresa den här våren också. Eller ja, jag har varit på tvådagarsutbildning med boende på konferensdelen av en folkhögskola bara nån eller ett par mil utanför Umeå. Inget fancy men helt okej. Utbildningen var intressant och tankeväckande och kändes som en bra start för allmänt funderande kring ledarskap och allt vad det innebär. Mycket diskussioner har det varit, många skratt, många konferensgodisar, trevligt (och ovanligt) kvällsumgänge med kollegorna, halvt sömnlös natt i supermjuk lägerskolesäng, några promenader i havsnära skog osv. Trevligt och givande.

Men ganska utmattande också. Som det brukar vara. Men lite blodad tand att läsa lite mer kring organisation- och ledarskapsteori tex. Jag har nog ett litet utbildningssug i mig, jag hoppas att jag nån gång framöver ska kunna läsa lite vid sidan av jobbet. Kanske nåt inom sociologi igen, det var ju bland det roligaste jag läste faktiskt.

Men nu blir det feet up och soffhäng á la fredag.


Inga kommentarer: