måndag, april 28, 2014

How do you solve a problem...

Måndagströttma, borde snart vara ett riktigt ord. Ikväll misslyckades jag att stå emot och somnade just efter middagen när jag "skulle bara" se ett White Collar-avsnitt (jag håller på att se igenom de jag missade då M hade en något högre takt i tittandet än vad jag hann med). Vaknade sen med den här ljuva (...) låten i huvudet:


Underbart... Ingen aning vart den dök upp ifrån.

For hem tidigare från jobbet idag, duckade köerna på Maxi och väl hemma satte jag mig i lugn och ro och jobbade lite med nya scheman. Inte det enklaste, kan jag meddela. Inte om man vill tillgodose alla önskemål samtidigt som lagar ska följas, verksamheten ska beaktas och det hela ska stämma med det antal timmar man fått att spendera från Försäkringskassan eller kommunen. Ett evigt pusslande och jämkande, men när det väl är klart och åtminstone den absoluta majoriteten av medarbetarna är nöjda, ja då känns det som en liten seger varje gång. Där är jag inte riktigt än just i det här fallet. Men det kommer. Trots allt omak och hårslitande så är det rätt kul med schemaläggning trots allt. Men det är tur att det inte är det enda jag gör...

Inga kommentarer: